Pressemeddelelse: Media Relations Tips

Media Relations Definition

Mens mange mennesker bruger udtrykkene "public relations" og "medierelationer" i flæng, definitionen af ​​medierelationer er noget mere snæver. Medierelationer refererer til forholdet, at en virksomhed udvikler med journalister, mens public relations udvider dette forhold ud over medierne til offentligheden. Media relationer er vigtige, men det er også afgørende at huske på slutresultatet, som er det budskab, der er formidles til offentligheden.

Om Media Relations

Få at vide redaktører og analytikere, der dækker din branche. Da mange redaktører ikke kan lide at få telefonopkald, præsentere dig selv ved brev eller e-mail. Respekter redaktørens tid. Han eller hun er ofte oversvømmet med pressemeddelelser og er normalt under deadline pres også. At være sympati for en editor tidsplan vil gøre ham eller hende mere tilbøjelige til at ville lytte til, hvad du har at sige.

Om Media Relations

Udtrykkene "medierelationer" og "public relations" bruges ofte interchageably. Teknisk set medierelationer refererer til personlige relationer til journalister, redaktører og analytterne der dækker virksomheden og branchen.